Om föreningen

Rättviks Hemslöjdsförening är en ideell förening med ca 200 medlemmar som arbetar för att bevara och utveckla kunskapen om dräkt och övrig lokal slöjd inom Rättviks kommun.

Föreningen ordnar slöjdcaféer, kurser, dräktvisningar, utflykter och andra slöjdevenemang. Dessutom ordnar vi aktiviteter med café och lotteri i samband med marknader och under turistsäsong. Vi är glada om du har möjlighet att hjälpa till vid någon aktivitet.

Som uppmuntran till medlemmarna försöker vi i föreningen att varje år göra en medlemsresa till något intressant utflyktsmål och ordna utställningar samt föreläsningar med koppling till slöjd och hantverk.

Som medlem har du 10 % rabatt på det du handlar i Hemslöjdsbutiken. Medlemsavgiften per år är för närvarande 200 kr. Vill du bli medlem eller veta mer, kontakta ordförande i föreningen.

Välkommen som medlem i Rättviks hemslöjdsförening!